Saturday, June 27, 2009

Petua Isteri-isteri

Bila dah gaji, kita sebagai manusia + pengguna, mesti ada je benda nak di beli, nak bayar, nak repair, teringin nak makan tu, nak makan ni..huhuhu Tapi aku teringin nak mengurut badan *saja nak manja-manja kan badan*, urutan tradisional. Seronok!. Aunty tu cek-cek badan aku, dia kata aku ni susah dapat kan anak. Sangat sedih bila dengar and of course *rezeki di tangan tuhan* kan?

Then dia kata, kalau nak anak cepat salah satu cara makan taugeh. Ni cara indon la..Aku pun dengar je.So, kalo nak mudah ada anak kena la makan taugeh banyak-banyak, makan benda-benda sejuk, makan buah-buahan, sayur-sayuran, elak makan benda panas dan berempah. So, para isteri you guys should follow this.

Satu lagi, kalau nak bagi hubungan suami isteri ni baik *mengghairahkan* ada caranya:
Lada hitam (dalam 2,3 biji) ditumbuk, halia (kecik je) ditumbuk untuk amik air halia tu, telur ayam kampung (amik kuning telur je), dan satu sudu madu.

Nasihat aunty tu kat aku, kita sebagai isteri macamana sekalipun, badan kena jaga, kesihatan kena jaga. Aunty tu suruh makan jamu. Dia sarankan jamu Romput Fatimah. Entah kat mana jual aku pun tak tahu.

So, my friends, good luck!

1 comment:

  1. kalo nak ikut petua, byk menda nak kene ikut.. penah dengar tak petua ni, bila nak bersama, si istri tak leh ikat rambut utk senang dpt anak? pelik kan? byk lg la petua akak dengar.. tp apa2 pun back to basic, baik kita tanya org tahu agama sket ttg ni.. jaga sembyg, solat tahajud, solat hajat.. yg penting kene buat solat taubat.. kdg kita taktau kita pernah terckp sumthing, n mulut kita masin. contoh: aku taknak la ada anak kalo tak mampu pakai keta yg aku bli sdri..ni ustazah kat sklh akak yg citer.. then, amalkan berpuasa sunat.. skrg bulan rejab, sgt sesuai.. bdoa time bulan rejab ni pun sgt bagus.. spent on medication beribu pun kalo Tuhan tak bg, takda jugak kan.. apa2 pun kita ikhtiar pe sj yg ada.. tp jgn tension2 tau.. org tanya, kita gelak2 je n ckp tak puas jln2 n honeymun.. org pun takkan tanya byk, kita pun tak tension.. kalo kita jwb cliche-takda rezki-org akan tanya lagi, tak p berubat ke.. ha! kan ke tension tu.. takkan kita nak announce kat sume yg kita p berubat ke tak, kan? hehe! take care dear..

    p/s: bercakap dari pengalaman..

    ReplyDelete