Saturday, June 13, 2009

Aku minat Lagu nih!

Maaf ku telah menyakitimu
Ku telah kecewakanmu
Bahkan ku sia-siakan hidupku
Dan ku bawa kau seperti diriku
Walau hati ini terus menangis
Menahan kesakitan ini
Tapi kulakukan semua demi cinta
Akhirnya juga harus ku relakan
Kehilangan cinta sejatiku
Segalanya tlah kuberikan
Juga semua kekuranganku
Jika memang ini yang terbaik
Untuk diriku dan dirinya
Kan ku terima semua demi cinta
Jujur aku tak kuasa
Saat terakhir ku genggam tanganmu
Namun yang pasti terjadi
Kita mungkin tak bersama lagi
Bila nanti esok hari
Kutemukan dirimu bahagia
Ijinkan aku titipkan kisah cinta kita selamanya
Demi Cinta, Kerispatih

Sebenarnya aku nak add je video lagu ni..tapi memandangkan tahap IT aku ni tak mencapai tahap "hebat" jadi aku terpaksa la copy paste je lirik nih..So angap-angap je la tengah dengar lagu ni..

Aku suka lagu ni.. Dari dulu lagi, before lagu ni berkumandang di radio. Selain dari maksudnya yang tersirat, lagu ni juga yang membuat aku dapat "besfren" di office aku. Kawan aku ni laki.. Duduk sebelah aku di meja "kantin". Walaupun kami ni semeja tapi kami ibaratkan lain department because of diferent work task. Aku selalu bawak ipod aku pergi kerja *yela bosan-bosan boleh nyanyi, nyanyi kan feveret aku*.Bila aku nyanyi je lagu ni terus kawan aku ni sibuk nak dengar, dengan erti kata lain hampir setiap hari aku berebut nak dengar lagu tu dengan dia walaupun aku tuan empunya ipod tu. Last-last kami berduet je dalam bilik tu.

Lagu tu terus tersebar di office bagaikan virus influenza yang tersebar didunia. Huhuhu..Akibat penangan suara kami yang merdu ni, semua dok nyanyi lagu ni. Asalkan lagu ni ada kat radio, terus kuatkan lagu, bagi yang dengar guna earphone, sangup bangun dari tempat duduk untuk berkongsi mendengar lagu ini.

Lagu ni dinyanyikan oleh Kumpulan Kerispatih (dari Indonesia). Pelik kan..??Semua lagu dari seberang mesti Hot Hot di Malaysia..Nape ek???Dari beberapa survey yang aku buat, rata-rata mengatakan sebab lagu seberang lirik dia sedap-sedap.Hampir semua lirik lagu mereka berkisarkan tentang realiti hidup. Aku pun akui kebenaran pendapat-pendapat mereka.Cuba selak-selak lirik lagu mereka, mesti kita perasan, "eh!ni macam kisah hidup aku je", ada juga yang buat lagu tu menjadi lagu tema hidup mereka *lagi-lagi lagu frust bercinta* huhuhu..

Tapi ada juga yang berpendapat, alunan muzik lagu mereka sangat unik. Itupun betul juga. Dan ada juga yang kata, suara mereka sedap contoh, Pasha (Ungu), mak aih, suara dia memang macho! Disini aku boleh conclude kan lirik yang best + lagu yang unik + suara yang lunak = lagu yang Hot! Tapi kumpulan Malaysia juga apa kurangnya. Aku pun suka band Malaysia 6th sense, Hujan, banyak lagi. Sekarang pencipta lagu kita pun dah up to date. So, tiada beza pun Malaysia dan Indonesia kan?





No comments:

Post a Comment