Wednesday, June 10, 2009

Kehidupan Ku di Opis Baru

Aku seronok dengan kerja aku sekarang. Environment dia..orang-orang dia..kerja-kerja dia..Aku tak kesah balik kerja lambat, datang kerja awal..Jadual aku memang fix..tapi janji hati tenang, tak kesah ler..

Jadual kehidupan aku bermula dari waktu 5.20 pagi (ni waktu aku set jam la)..Jam hp berbunyi 5.20 tu aku jaga then aku tekan snooze (every 10 mins), aku sambung tido. Jam hp bunyi lagi 5.30 pagi, dan aku tetap tekan snooze and sambung tido balik..tepat 5.40 jam bunyi, confirm2 aku terbeliak mata sebab dah terlambat.Tapi ni je la cara untuk aku bangun tido *tak kira la bujang ke dah kawin*

Lepas je aku bersiap, dalam 6.15 aku pun turun ke kereta aku (but lately makin lambat aku keluar rumah). 6.30 tepat (5minit awal dari jam HotFm)aku pun gerak. Bab-bab jalan pagi ni la aku angin sikit. Mata aku ni..sket2 nak tutup..aku pasang radio kuat-kuat ke nyanyi kuat-kuat ke buka tingkap luas-luas ke..jerit kuat-kuat ke still mata ni nak tertutup..tu la yang aku haru harungi before sampai ofis.

Sampai je ofis (slalu dalam 7.10 pagi aku dah sampai), aku parking kereta, aku tutup tingkap depan dan sisi aku ngan cover dia, aku turun kan kerusi aku, aku amik hp aku, aku set jam 7.40pagi, then aku tido (sangat lena)..hehehehe itu rutin harian aku.Siap boleh mimpi lagi.

Sampai je ofis, aku letak beg, dan kena kemas meja dulu. Yela.. duduk dalam bilik ER (emergency room) paham-paham je la..Ni la keadaan meja aku. Kami kat ofis ni guna meja kantin sekolah.Satu meja kongsi la dengan beberapa orang staff. Memang tempat terhad sementara nak pindah tempat baru. Tapi aku suka sebab kami lebih close. Dapat berborak, bergurau, kerja pun dapat buat sama-sama.Takde la timbul perasaan jeles, nak bersaing, dendam berdendam ke.
Satu perkara yang aku suka dengan tempat kerja baru nih, orang nya yang tak kedekut. Kami semua kadang-kadang dapat makan free (bukan kadang-kadang hampir 3 hari seminggu. Selalunya marketing officer la yang belanja. Yelah kalau nak bandingkan dengan komisyen diorang yang tinggi dengan belanja kami yang tak seberapa kerat ni apalah sangat.

Kadang-kadang kami makan free nasi tengahari, kadang-kadang makan aiskrim, kadang-kadang makan roti (selalunya kalau request yang pelik-pelik ni aku le orangnye).

Dadih ni je aku makan 6 bekas!!Gila tak..dah orang nak belanja..kita ambil je la..hohoho..Semua orang dapat. Sambil aku makan aku perhatikan semua orang, dengan adanya makanan sebenarnya boleh membuatkan orang gembira.Betul..Tak percaya cuba buat.. Kelmarin aku bawak roti dan sardin. Untuk makan breakfast. Dari mereka yang datang muka monyok + ngantuk tu, terus ceria bila melihat makanan itu dan dari senyuman yang terukir dibibir tu terkeluar la kata-kata "hei...makan free.."

Inilah antara kawan-kawan aku dalam bilik ni. Kami ni baru je kenal tapi dah macam kenal bertahun-tahun. Kami selalu berkongsi cerita, pengalaman lagi-lagi bab makan..Yang pastinya semua yang dalam bilik ni tengah beratur tunggu turn nak kawin. Pandai diorang pilih tarikh, setiap bulan seorang je kawin. Taklah bos pening kepala nak pikir.

No comments:

Post a Comment