Tuesday, May 5, 2009

Sakit or Buatan Org??!!!

This title look too serius?huh?!But is really happen to me.. Almost 2 month i`m suffering this "penyakit pelik".. Hanya Allah yang tahu..

Based on what doctor said "ujian darah awak menunjukkan awak takde apa2, cuma alahan sket je" Sikit??!!! I dont know how to react.. And the last word she said to me before i leave her room "if makin teruk datang balik jumpe saya"(doktor Klinik kesihatan Putrajaya)..

Before this..aku pergi ke klinik rawatan islam..abd doctor said "mungkin penyakit kudis buta" aku btol2 terkejut..(sorry.. i dunno actualy wat kudis buta is, and how does it look like?) aku pun balik mkn ubat macam biasa..sapu creame yg aku sendri rasa itu kudis buta and i hope leh baik ASAP..

A week after that, my skin look sooo horror..(can i used that word? Horror?) in other words makin teruk.. org tak nampak, aku je nampak, aku je rasa, aku je tanggung, aku je, aku je dan aku je.. yg pasti mmg aku.. A.K.U!Mak sedara aku kt PD bawak aku je nenek nih.. aku tak tau nk sebut pe..so aku panggil nenek je..alang2 tak pernah ada nenek..hm..setelah di baca itu dan ini.. mcm biasa ar nenek tu kata "ni terkena buatan org melalui angin nih..org tu nk anta kat org lain tapi terkena awk.." lantas ati aku menjawab (ati aku je) "aku takde lak melintas kat mana2 tempat berangin, tempat peranginan atau tempat yang ada angin..aku btol2 konpius" dia beri nye aku ubat..guna ubat tu dengan syarat!! SYARAT?? jangan mandi 3 hari.. "APE TAKLEH MANDI 3 HARI??!!!" mane la aku nk tahan..

Another2 week (ntah yg keberapa minggu ntah) baru le aku jumpe doktor tu.. dan baru ahad lepas aku jumpe nenek yg lain di PERAK. Nenek tu kata aku kena "ketegur".. Ada benda tegur aku.. Time tu aku memang la seram sejuk..tapi ati aku tetap nk menjawab "nak tegur cakap ar depan2, guna ar bahasa melayu, yg gi tegur kulit aku wat pe, memang ar takde mulut" agaknya ati aku yg kerek ni telah menyebabkan penyakit aku bertambah serius..

But thanx to my frenz yang tolong bagi macam2 advice, i appreciate it..sabtu nih aku nk gi jumpe makcik lak.. huhuhu sengsara idup aku..

Aku ni manusia biasa gak.. tak kuat mana.. mcmne tabah pun aku, bergelak ketawa, bernyanyi riang, aku tetap akan rebah..for the 1st time, aku menangis sekuat2 ati aku.. aku tak dapat tahan sakit nih.. rasa badan aku nak terbakar, ramai yang ckp kulit aku jadi sunburn yang aku ingat mungkin kesan dari mandi laut, tapi sampai skang macam tu gak kulit aku..gatal yang teramat sangat, waktu keje aku takleh duduk diam, aku keluar masuk toilet, aku jirus dengan air bagi kulit aku sejuk, tengah buat keje rasa kaki aku panas, gatal2, smpai umah, aku menangis sepuas2nya.. aku tak tau mana punca sakit ni..org tengok mungkin akan ckp biasa, aku yg menanggung nye?? Segala benda aku dah guna tapi masih tak baik..

Hanya doa je skang yang aku mampu buat, tu je jalan yg ada.. dan aku harap yang membaca blog aku ni dapat membantu aku, berdoa tuk aku.. supaya aku dapat jalani idup aku mcm org biasa..supaya tidur aku lena..

Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah, dan yang buruk itu datang dari diri sendiri..Aku mungkin terima balasan dan mungkin terima dugaan.. tapi yg pasti nya "baru yang kecil di dunia aku terima aku dah tak tahan, di akhirat....? Nauzubillah....

2 comments:

  1. Deq, nak tak nombor ustaz yang pernah ubatkan kakak sepupu aku tu? message la..

    ReplyDelete
  2. tak cite pun..tak tau pun..baru tau khabar ni? text me

    ReplyDelete