Monday, May 11, 2009

Miss you..GUYS..






Tengah-tengah aku serve internet, untuk menjana ilmu pengetahuan, aku on skali YM aku..Ternampak one of nama yang dah lama aku tak contact..Staff aku ketika aku masih bekerja di A&W..waktu aku muda2 dulu..








Lepas je aku abis belajar, aku suk rumah sehari je..terus aku cari keje.. dalam hati aku, aku nak cari duit..aku ada perancangan aku sendiri..aku tak kesah kerja pe pun..aku dan cik Mar terus ke Alamanda (seblah rumah jer), aku cari setiap kedai yang nak pakai orang..kedai baju. fast food,dan Alhamdulillah rezeki aku dapat di A&W.. aku mula2 jadi staff biasa je..aku dapat menimba pengalaman dari Dinning, Cashier, Kitchen dan Prep.. semua aku dah belajar. Kira ni lah 1st job aku..aku dah lama teringin nak keje fast food, parents aku tak bagi. Tapi dah abis blaja baru parents aku bagi..nak cari pengalaman..








Lame gak aku jadi staff dan kemudian aku dipilih untuk interview jadi Management trainee.. Aku lulus, mulalah pengalaman dan cabaran aku sebagai orang DEWASA dalam dunia pekerjaan..before tu aku banyak main je..(main2 pun aku dapat gak capai target..








Aku training di A&W P.J (fast food pertama di malaysia yang ada guna sistem drive thru ni- kalo aku tak silap la) dan aku praktikal di Sunway Piramid..Praktikal la zaman yang tak dapat di lupakan..huhuhu..aku kena denda, macam2 ar.. dan part yang paling best last day praktikal.. ada je yang nak berkenalan...erm......








Then aku diantar ke Seremban ..di sini bermulalah hidup lone ranger nih.. aku dapat di Ocean Seremban. Kalo tak jaga kedai pagi, kena jaga shift petang.Dan kadang2 kena jaga sehari suntuk.. Aku seronok kerja di sana..dapat staff yang gila2..sume baik2..bila waktu malam aku nak balik umah (aku duk kat Ampangan-rumah flat), staff aku yang hantar aku balik rumah.. Aku duk tingkat atas skali (tingkat 5), diowang sama2 naik tangga teman aku yang pengecut nih..mana taknye macam2 bunyi aku dengar waktu mlm..








Di sana aku hidup seorang, makan seorang, minum seorang, of coz mandi seorang..aku takde kawan2..tapi aku ada staff aku yang baik2..aku heppy dekat sana..tapi aku tak sangka pilihan aku tu bagi kesan buruk kat aku.. Hanya tuhan yang tahu..


Inilah dua orang insan yang sentiasa teman aku naik tangga..hihihi kadang2 bila dowang lalu bawah rumah aku dowang call, msg, miscall, jerit nama aku pun pernah.. Aku rasa seronok..ada gak staff yang teman aku pergi pasar malam, teman aku balik jalan kaki.. hihihi.. semua baik2.. masing2 baru lepas SPM..




Ni staff perempuan aku.. yang pasti kami memang suke bergamba.aku la tukang mengambil gamba nye..
Bagi aku tanpa diowang aku takleh bekerja seorang diri..banyak susah senang aku kat sana.. Thanks to you all, Miss betol2 rindu kat semua.. =)




No comments:

Post a Comment