Sunday, May 10, 2009

Bila tiba hari Ahad....

Yes weekend is coming!!!!or Oh!weekend is coming......For certain people weekend is weekend but other people weekend is weekdays..???How ar...??But for me weekend just like weekdays..Itulah perempuan...

Apa yang aku buat sepanjang hari ahad..

7.00 a.m..oh pagi lagi ni...ZzzzZZzzzzZZz
8.00 a.m..erm...malasnye nak bangun..5 minit lagi..ZZzzzzZZZZzzz
10.00a.m..Hah?!! kul 10?!! (terus bangun cari orang dalam rumah..sebab macam sunyi je..)

Selalunya setiap kali bukak mata, aku wajib kira orang yang ada dlm rumah aku..Pertama aku cari mak aku dulu (selalunya kt dapur laaa), kedua aku cari adik aku (aku tak tau nape, tapi memang dia yang aku akan cari dulu), ketiga aku cari abang aku..dan keempat aku gi kat mak aku tanya ayah aku mana..(sebab ayah selalu pagi2 takde)..kalo mak ayah takde aku akan terus call mak.. aku tak suka selalu kena tinggal.. huhuhu

Bila dah bangun, aku akan cari remote t.v dulu..tekan semua siaran yang aku bayar kat astro.. Kalo ada aku akan terus tengok, kalo takda aku akan menuju ke toilet.. Dan biasanya before masuk toilet, aku akan ambil berus, pencuci lantai dan clorox (cuci toilet ler..) aku takleh tengok toilet aku tukar warna sket.. aku akan ada didalam toilet dalam satu jam setengah plus mandi sekali..

After mandi aku akan makan breakfast dulu..dan terus masak tengahari.. Selalunya lauk yang wajib ada, ayam (adik aku suke ayam), sayur, dan ikan..tu menu hari ahad ar.. ada beza sket ngan ari2 biasa.. menu ari biasa tak telur, ikan, tak ikan ikan bilis, tak ikan bilis, sardin..hehehe takda masa nak masak..lagi2 wanita berkerjaya macam aku nih..

Selesai masak, aku akan terus ke ruang tamu, bukak t.v (siaran yang aku akan tengok CSI supreme sunday).. dan mulalah kerja kontrak aku nih..GOSOK BAJU KERJA..Baju kerja aku dari ari isnin hingga jumaat ( 2 helai baju kurung, 3 helai baju bukan kurung), baju kerja mak aku (4 helai baju kurung), baju tumpang2an (selalunya abang aku akan mengambil kesempatan..dan semenjak dah menjadi isteri nih tambah lagi satu customer..5 hari baju kerja suami aku (satu baju melayu, 4 kemeja, 2 seluar)..tu la salah satu rahsia aku tetap slim..

Sambil gosok baju aku tengok t.v.. mak aku kata aku sangat pro dalam mengosok baju.. tangan kiri pegang sterika..tangan kanan pegang remote ASTRO.. asal bosan tukar channel (remote ASTRO sentiasa berada dalam poket seluar aku..demi keselamatan)..bila penat aku rehat jap..jap je..sebab aku nak elakkan gosok baju waktu malam..bila nampak matahari mengeluarkan haba yang sangat panas, aku pun angkat kain yang dh kering, sidai yang basah plak..then sambung lagi gosok baju..

Selesai gosok baju, aku masuk dapur, cuci pinggan, abis cuci pinggan aku pun tengok tv..smpai la takde cite yang menarik, aku pun gi mandi.. kalo tak jangan harap la nak masuk toilet..Selepas mandi, masak nasi tuk makan malam..

After makan aku akan bawak baju2 aku masuk bilik, lipat baju dan kemas almari serta bilik.. then kemas barang2 nak bawak gi keje.. pastu tido la..pe lagi..?

Aku nak kemas barang nak gi keje sok nih.. Happy monday day.. =)

No comments:

Post a Comment