Tuesday, September 29, 2009

L.O.V.E

Dah lama aku tak ber'blogger' nih..Bz dengan raya,kerja,diri...But today,aku bagaikan ditarik untuk berkongsi dengan semua apa yang berlaku disekeliling aku. Guess?? Usuall, women, girl will talking about men..shopping..love..right??

What do you feel when you loss your love?? How do you know that is your love??How do you know he's / she's the one??

There's lot of question we can ask bout *L.O.V.E*

Bila aku dapat tahu kawan aku mencintai kekasih orang, aku rasa sangat marah.But then i realize we dont ask love to come. Cinta datang dengan sendiri tanpa dipaksa. Bagi aku, jika aku berada di tempat dia, aku tak paksa perasaan tu datang, perassaan tu hadir sendiri. Tak semua cinta dibalas. Tu takpe lagi. Kalo cinta di balas tapi bukan sebagai kekasih tapi "scandal". Disebabkan kedua-dua saling mencintai tetapi masing-masing dah berpunya. Itu lagi perit.. kan?

Macam-macam cerita cinta yang aku dengar.Ada yang bercinta sakan bila kawin tak sampai setahun terus putus. Ada yang kawin atas dasar "tangkap muat" kesannya...? Ada yang bercinta tetapi rupa-rupanya masing-masing dah berpunya. Ada yang bercinta tapi putus ditengah jalan. Ada yang saling mencintai tapi tak boleh bersama. Ada yang benci tapi bahagia setelah bersama. Macam-macam cerita yang kita dengar dan hanya satu penyebabnya.....*L.O.V.E*

Tapi yang pasti, kita tak paksa dan kadang-kadang kita tak nak cinta tu hadir. Sebab apa yang akan berlaku seterusnya sangat perit. Bila kita tahu orang yang kita sayang tak jadi milik kita, sangat sedih..aku tengok kawan-kawan terdekat aku pun aku dapat rasakan..Umur macam kami ni dah tiada *cinta monyet* or *cinta pakai buang* Semua mencari cinta sejati.Ada yang tak cari tapi "benda" tu hadir. Tu yang bagi masalah. .

Cont....

2 comments:

  1. So bored bila nak type ni tapi hati membara nak bercerita..bila dunia dah maju arap2 blog pun dh upgrade jadi "video" so senang takyah type, cerita je...

    ReplyDelete
  2. Sometimes...org akn bt apa sj utk dptkan LOVE... ada jg org yg sngp mati krn LOVE... apa2 pn jodoh n pertemuan di tangan tuhan... kt hny mmp berusaha...tapi jgn smp melampaui bts..Adeq once told me "apa yang kita nak tak semestinya kita dapat"...maybe Allah dah ada plan lain untuk diri kita msng2...apa yang penting doa n usaha...

    ReplyDelete